Gezonde school

Trots op onze nieuwe keuken
Voeding leefstijl

Als we willen dat kinderen gezonder leven, dan is het belangrijk dat ze ook op school – waar ze een groot deel van hun tijd spenderen – gezond eten en drinken. Ervaren dat gezond eten lekker en heel gewoon is, helpt om een gezond eetpatroon te ontwikkelen. Leerlingen die op school activiteiten op het gebied van voeding aangeboden krijgen, eten meer groenten en fruit dan andere leerlingen. En leerlingen met een gezondere leefstijl halen betere schoolprestaties dan leerlingen met een minder gezonde leefstijl. Ook zijn voeding en bewegen gezamenlijk van invloed op de energiebalans.

Onze school is al enkele jaren officieel een "gezonde school". Wij hebben hiervoor een certificaat gekregen voor het onderdeel voeding. Hiermee willen we bijdragen aan een meer bewuste en gezondere leefstijl van de kinderen. Dit houdt in dat er gekozen wordt voor voedingsproducten uit de schijf van vijf, zowel voor de lunch als ook voor de tussendoortjes.

Trots op onze nieuwe keuken
Voeding leefstijl