Bent u ouder van de school? Dan ontvangt u alle nieuwsberichtjes via Parro.

Vacature groep 5/6

Vacature leerkracht groep 5/6

Wij hebben per direct plaats voor een leerkracht voor groep 5/6!

Wij bieden een werktijdfactor van 0,3 met mogelijkheid tot uitbreiden naar 0,4.

BS Onder de Wieken is een gastvrije, protestant christelijke regioschool in het mooie Burgh-Haamstede. Een plek waar ieder kind welkom is, zichzelf mag zijn en in een veilige omgeving kan spelen, leren en ontwikkelen. Wij werken gericht aan talentontwikkeling, voor zowel de leerling als de leerkracht.

De lesstof wordt aangeboden door middel van verschillende werkvormen en instructies. Coöperatieve werkvormen en bewegend leren is onderdeel van ons onderwijsaanbod. Zo zorgen we voor een optimale betrokkenheid van kinderen en werken we gericht aan (individuele) groei.

Onze deur staat open, welkom!

Voor meer informatie of vragen:
Carine Francke
cfrancke@radarscholen.nu

radarschool-onderdewieken-vacature-interne-begeleider

Vacature Intern Begeleider

Wij zoeken een Intern Begeleider die graag bij ons wil werken op CBS onder de wieken.

• handelt vanuit een positieve christelijke identiteit en kerkelijk betrokken is
  • op een enthousiaste manier de mogelijkheden van de leerlingen en de leerkrachten weet te stimuleren
  • duidelijk en positief communiceert met de kinderen, ouders, teamleden en externen
  • een duidelijke visie heeft op kindgericht onderwijs en de school in deze ontwikkeling weet te begeleiden
  • bekwaam is in het verzamelen en analyseren van relevante gegevens
  • vaardig is in de verschillende rollen van coach, begeleider, adviseur, sparringpartner en netwerker;
  • past in een open en collegiaal team en hieraan een positieve bijdrage kan leveren.
cbs-onder-de-wieken-laatste-talentenmiddag-voor-de-meivakantie

Laatste talentenmiddag voor de meivakantie

Gisteren was de laatste talentenmiddag voor de meivakantie. Wat leuk dat er zoveel ouders kwamen kijken en mee kwamen doen!

Na de meivakantie gaan we op de woensdagen verder met de talentenmiddagen.

strandjutten-op-westerschouwen

Strandjutten op Westerschouwen

De kinderen uit groep 7 en 8 gingen vandaag strandjutten op het strand van Westerschouwen. Het strand leek heel schoon maar ongelofelijk wat een afval ze toch nog verzameld hebben.

Terug in de klas hebben ze van alle gevonden spullen ‘onderwater-wezens’ gemaakt. In Juni worden ze tijdens de Kunstschouw tentoongesteld.

cbs-onderdewieken-biddag-blijven-bidden--was-het-centrale-thema

Biddag, “Blijven bidden” was het centrale thema.

Gisteren mochten we met alle kinderen biddag vieren. “Blijven bidden” was het centrale thema.

Dominee Harry vertelde het bijbelverhaal, waarin Jezus zijn discipelen vroeg om voor hem te blijven bidden. Voor de Oekraïne is er heel veel geld binnen gekomen. We hebben al ruim €304,35 en er zijn kinderen die vandaag ook nog een bijdrage wilden geven. Hartelijk dank allemaal ❤️🙏🏻!

De kinderen hebben ook eigen gebedspunten bedacht en voorgelezen. Tot slot kreeg iedereen een zakje bloemenzaad voor thuis. ‘Bee friendly’, zowel voor de natuur 🐝🌱 als voor de mensen om je heen ❣️

D952E53E-BD26-4CD1-82C7-C87A341301DE.jpg

LIO stage op onder de wieken

Zoek je een leuke en leerzame LIO stageplek? Je bent van harte welkom op onze school!

Wij zoeken een student die;

• Handelt vanuit een christelijke identiteit
  • Graag verder wil leren en ontwikkelen m.b.t. kindgericht onderwijs
  • Samenwerkt met andere teamleden
  • Uitgaat van talenten
  • Aan de slag wil met het werken vanuit leerlijnen
  • Hoge verwachtingen heeft
  • Een veilige, uitdagende en gestructureerde leeromgeving creëert
  • Inspeelt op verschillen tussen kinderen

Lees meer in deze PDF

acro sint en piet

Groot kinderfeest met Sint en Piet op school

Vandaag was het dan eindelijk zover: het lang verwachte en voorbereide Sinterklaasfeest. Alle kinderen waren gespannen en vol energie. En natuurlijk mochten alle kinderen op bezoek bij de Sint en werden er weer zeer veel antwoorden verwacht op de vragen van de kinderen. Afgewisseld met Sint spelletjes en activiteiten kunnen de kinderen moe en voldaan het weekend in.

schoolfruit leuk

Schoolfruit

Van 11 november t/m 17 april krijgen de kinderen op school gratis drie porties groente en fruit per week. Op woensdag en donderdag krijgen ze dit tijdens de kleine pauze. Het derde fruitmomentje is een extra moment in de week. De school doet namelijk mee aan EU-Schoolfruit!

Met EU-Schoolfruit leren kinderen spelenderwijs om verschillende soorten fruit en groente te eten. Dat is niet alleen gezond, maar ook leuk!

fragment mq-scan

MQ-scan 2021: kunnen we de groei in de motorische vaardigheden doorzetten?

Vorig jaar zijn we gestart met een nieuw project, een motorische screening om meer inzicht te krijgen in de motorische vaardigheden van de kinderen. Alle kinderen van groep 1 t/m 8 hebben ieder op zijn/haar niveau hun best gedaan op een bewegingsbaan. Vorig jaar bleek na de tweede meting dat de motorische vaardigheden op Onder de Wieken een kleine groei kende t.o.v. de metingen van het schooljaar ervoor. We zijn benieuwd of we die lijn kunnen voortzetten.

mr-foto-cbs-onderdewieken01

Medezeggenschapsraad

De medezeggenschapsraad is een actief en betrokken groep die regelmatig bijeen komt om niet alleen de school te kunnen ondersteunen, maar ook juist met een kritische blik uiteenlopende activiteiten vooraf, tijdens of met feedback te ondersteunen.

De MR wordt opgebouwd uit een helft oudergeleding en een helft leerkrachtgeleding.
Op dit moment wordt er voor de oudergeleding nog een betrokken ouder gezocht om de groep te versterken.

Woensdag 3 maart gaat de MR online in vergadering.